tisdag 16 november 2010

Bloggen minns Tony Kaplan

När jag som 10-åring medverkade i programmet Mot sommarnatten med Lasse Holmquist som programledare så var Tony Kaplan redaktör. Nu har den legendariaske nöjesjournalisten förlorat kampen mot cancer 73 år gammal.

Jag brukade läsa hans krönikor och artiklar i Kvällsposten på nätet och var mycket inspirerad över att han inte gick i pension, när tidningen Arbetet lades ned för 10 år sedan. Han gick över till Kvällsposten och fortsatte oförtrutet med pennan i hand. Mot slutet orkade han dock inte skriva men lät sköterskorna skriva åt honom, efter diktamen, läser jag. Då brinner man verkligen för att leverera en text åt sina läsare. Hoppas även jag får känna sådan skrivglädje när jag är 73 år gammal.

Tack för inspirationen Tony. Bloggen lyfter på hatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar