onsdag 7 september 2011

Beställa CD från USA - frakten lika dyr som skivan

Valde idag att klicka hem ett exemplar av George Straits nya skiva Here for a good time som släpps idag, från USA. Billigaste jag funnit skivan i Sverige inkl. frakt är 198 kronor och då fanns den inte i lager idag. Jag betalade 131 kronor inkl. frakt från USA. Både skivan och frakten kostade 65 kronor var. Jag hade kunnat välja billigare frakt och få skivan för 110 kronor men då hade det tagit längre tid att få hit skivan. Och jag vill ha min George Strait nu! Nu! Nu!

Att beställa skivor från USA är smidigt och billigt. Det gäller bara att se till så att man inte beställer för för stora summor (jag tror gränsen går vid ca 350 kronor) för då får man betala tullavgift och moms på beställningen när den väl anländer till Sverige.

Johan E. Skoglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar